.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه‌های جداگانه لاریجانی به رهبر انقلاب و احمدی‌نژاد

دو نماینده مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌های جداگانه رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور خبر می‌دهند.

به گزارش شمال نيوز، نامه علی لاریجانی به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد تداخل وظایف مجلس شورای اسلامی با برخی نهادها و نامه رئیس مجلس به احمدی‌نژاد در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها است.

علی عباس‌پور، نماینده تهران در مجلس با اشاره به آنچه که «تداخل مکرر وظایف مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی» می‌خواند، از اعتراض شورای انقلاب فرهنگی به این مسئله خبر می‌دهد و می‌افزاید: اینحال شورای عالی انقلاب فرهنگی توجهی نکرد و با تصویب آیین نامه ای جدید، روسای سه قوا را ملزم به اجرای مصوبات خود کرد؛ در صورتی که باید شانیت در ارتباط با سیاستگذاریها حفظ شود و سپس قوای سه گانه موظف به اجرای مصوبات این شورا باشند.

به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، «طبق قانون، شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند قانونگذاری کند؛ بلکه تنها قادر به سیاستگذاری است و این سیاستگذاری پس از بررسی و تصویب در مجلس به صورت قانون درآید.»

آقای عباس‌پور معتقد است که ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث قانون‌گذاری، «بحث تداخل در قواست و دخالت در وظایف و اختیارات مجلس محسوب می شود که ما آن را درست نمی دانیم.»

وی به خانه ملت می‌گوید که علی لاریجانی طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری کسب تکلیف کرده است.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر لزوم حفظ شان مجلس می‌گوید که مجلس به نظر رهبر انقلاب در این رابطه عمل خواهد کرد.

نامه علی لاریجانی به محمود احمدی‌نژاد
غلام‌رضا مصباحی مقدم، نماینده اقتصاددان تهران در مجلس نیز خبر می‌دهد که امروز، دوشنبه (30 فروردی) محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس نامه رئیس مجلس درخصوص قانون هدفمند کردن یارانه ها را به احمدی نژاد رئیس جمهور تحویل داد.

این نماینده مجلس به نقل از ابوترابی فرد به خانه ملت می‌گوید که عیناً نامه کمیسیون ویژه طرح تحویل اقتصادی که در جلسه غیرعلنی و غیررسمی یکشنبه مجلس بررسی شد و 161 نماینده همه به آن رای استمزاجی دادند از طرف رئیس مجلس به رئیس جمهور تحویل شده است.

مصباحی مقدم نقل می‌کند که « احمدی نژاد از این نامه ابراز رضایت کرده است.»

این سومین نامه‌نگاری رئیس دو قوه است که با موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها صورت می‌گیرد. نامه اول را محمود احمدی‌نژاد به لاریجانی نوشت و خواهان «ایجاد شرایط حداقلی» برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت شد. دومین نامه را نیز علی لاریجانی به رئیس‌جمهور نوشت که طی آن اعلام کرد مجلس منافع ملت و نظام را در نظر می‌گیرد و بر اساس آن تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در نامه ای به كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی خواستار نظر مشورتی از این كمیسیون درباره قانون هدفمند كردن یارانه ها شده بود.كمیسیون مذكور بعدازظهر روز شنبه و همچنین صبح روز یکشنبه جلسه داشت و نظر نهایی خود را درخصوص قانون هدفمند كردن یارانه ها به لاریحانی ارائه كرد.

براساس نظر نهایی این كمیسیون، زمان اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها در اختیار دولت است. همچنین دست دولت در اجرای این قانون باز است و می تواند اقشار آسیب پذیر را به دیگر اقشار ترجیح داده و كمك بیشتری به دهك های پایین كند و همچنین درآمد 20 هزار میلیاردی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها از مالیات و عوارض مستثنی باشد.

سپس در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس و پس از بحث و بررسی قرار شد تا قانون هدفمند كردن یارانه ها طی پروسه زمانی در اختیار دولت باشد و دولت آنرا در طول سال جاری اجرا كند.

پس از رای استمزاجی لاریجانی از مجلس و موافقت 161 نماینده با آن، قرار شد تا رئیس مجلس طی نامه ای نظر نهایی كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی را به عنوان نظر نهایی مجلس در باره قانون هدفمند کردن یارانه ها به رئیس جمهور اعلام كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.